About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

De kenniskloof in digitale geletterdheid verkleinen bij lagere schoolkinderen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen.

2022
Cools, Karolien
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
Er is een wereld van verschil tussen computervaardig zijn en niet computervaardig zijn. We noemen dit de digitale kenniskloof en dit is iets wat nog vaak onzichtbaar is in onze samenleving.
Tijdens de pandemie hebben we ondervonden dat er nog steeds een aantal kinderen zijn, vaak in maatschappelijk kwetsbare gezinnen, die geen toegang hebben tot computers of tablets en die niet over de kennis beschikken om deze toestellen te bedienen.
Om dit aan te pakken is een lessenreeks ontworpen die op speelse wijze een basis legt in computervaardigheden voor lagere schoolkinderen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen. Van leren muizen en het toetsenbord gebruiken, organiseren in de verkenner, tekst bewerken en presentaties maken tot zelf een spelletje of 3D-ontwerp maken, het komt allemaal aan bod.
Het doel is om de leerlingen op speelse wijze een gevoel van competentie te laten ervaren bij het leren van deze vaardigheden en ze een streepje voor te geven voor de toekomst.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 205 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Cools, K. (2022). De kenniskloof in digitale geletterdheid verkleinen bij lagere schoolkinderen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen. . Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181af6e130181af8a1299111c.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer