About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : De toekomst van de voetbalervaring. Het verrijken van de persoonlijke beleving door technologie
dc.creator : Baki, Deniz
dc.subject :
dc.description.abstract : Er wordt steeds meer geïnvesteerd in interactieve stadions. Ploegen en competities werken vaker samen met bedrijven die zich specialiseren in het overdragen van entertainment. Het interactief stadion is het stadion van de toekomst. De manier waarop fans sport willen beleven is met de komst van sociale media en technologie sterk vooruitgegaan. Ik doe onderzoek naar de technologieën die momenteel worden geïmplementeerd in stadions. De belevings-ondersteunende technologieën worden momenteel nog niet veel toegepast in Europa, zeker niet in de Belgische voetbalcompetitie. In ons land wordt er enkel een applicatie voorzien met live statistieken en hoogtepunten van de wedstrijd. In Amerika bevindt zich de stadionbeleving zich al in een verdere fase. Ploegen werken samen met bedrijven om technologieën zoals Augmented Reality te gebruiken voor games te ontwikkelen. Games die tijdens pauze momenten voor een extra belevingsmogelijkheid zorgen. Pauze- en dode momenten worden zo een stuk aangenamer. De technologieën die wel worden toegepast in de grotere landen hebben alsnog geen samenhang met de complete stadionervaring. De samensmelting van relevante technologieën met mijn eigen creatieve insteek is belangrijk. Het zorgt ervoor dat er een applicatie ontstaat die in de toekomst een potentiele norm kan zijn voor de stadionbeleving. Het gemiddelde van gebruikers met een smartphone in een stadion zal alleen maar toenemen. Mijn concept wordt dan ook aangetoond door twee verhaallijnen die ieder andere normen hebben. Eén verhaallijn rondom een gemiddelde stadionbezoeker en één rondom een fanatieke fan die bij elke wedstrijd aanwezig wil zijn. Om een vlot en functioneel project te realiseren, wordt ook de Usability en User Interface aangehaald. Aan de hand van mijn studies zal mijn applicatie vorm krijgen. De applicatie zal makkelijk navigeerbaar zijn en het verlengde worden van de gebruiker en het spel. De stadionervaring zal voor elke gebruiker een stuk persoonlijker, aangenamer en duidelijker zijn.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2018
dc.type : Masterproef
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd2dafb016cd2eaadcb0192
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Master of Arts in de beeldende kunsten
etd.degree.level : Master
etd.degree.discipline : Grafisch ontwerp - Illustratieve vormgeving
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer