About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Leerlijn voor functionele informatievaardigheden binnen PAV
Author :
Gültekin, Aytül
Abstract : Dit afstudeerproject bestaat zowel uit een theoretisch als een praktisch luik.

We leven in een informatiemaatschappij. We worden zowel thuis, op het werk, op school als in onze vrije tijd steeds geconfronteerd met een enorme toename van informatie. Een burger dien"informatievaardig" te zijn om in het aanbod van informatie zijn weg te vinden. In het theoretische luik wordt eerst onderzocht wat informatievaardigheden precies inhouden.

Hierna bekijken we de rol van informatievaardigheden binnen het vak PAV. We onderzoeken in welke mate BSO-leerlingen de eindtermen PAV omtrent informatievaardigheden behalen. Zo bleek uit de peilingsresultaten dat de leerlingen uit het bso veel minder informatievaardig zijn dan vaak wordt gedacht.

Ik zocht daarom naar een manier om informatievaardigheden op een gestructureerde manier aan te brengen. Ik ontwierp een leerlijn voor informatievaardigheden.

In het praktische luik werd die leerlijn geconcretiseerd in een aantal zoekopdrachten, die werden uitgetest in de praktijk. Zo kon de bruikbaarheid van het lesmateriaal op punt gesteld worden.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2015
Full text :
File Size Type Checksum  
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline :
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 19/03/2015 15:34
Last modified : 03/04/2017 14:49
Collections :
2015
3260038
Views : 2847
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer