About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Hoe kiezen leerlingen en hun ouders een secundaire school? Een kwantitatief onderzoek naar het rendement van opendeurdagen
dc.creator : Zengers, Evelien
dc.subject :
dc.description.abstract : Dit afstudeerproject is het verslag van een onderzoek naar het rendement van opendeurdagen van secundaire scholen. Na het beëindigen van het zesde leerjaar, staan leerlingen en hun ouders voor een moeilijke keuze: welke secundaire school is de beste voor mij of mijn kind? Om hierachter te komen bezoeken ieder jaar heel wat ouders en kinderen opendeurdagen van secundaire scholen. Deze scholen proberen zo goed mogelijk in te spelen op de verwachtingen van hun publiek, maar omdat deze verwachtingen verschillen, is dit een alles behalve gemakkelijke opdracht. In het eerste deel van dit werk wordt de probleemstelling verduidelijkt. Vanuit relevante literatuur wordt er onderzocht in welke mate opendeurdagen de schoolkeuze bepalen of beïnvloeden. Daarbij wordt verduidelijkt wat effectiviteit is, hoe ouders en leerlingen onderwijskwaliteit beschrijven en wat hun verwachtingen zijn over het onderwijs. In het tweede deel wordt de onderzoeksopzet beschreven en worden de resultaten van het onderzoek weergegeven. Daarbij wordt dieper ingegaan op de verwachtingen die ouders hebben over het secundair onderwijs wat betreft het verstrekken van correcte informatie over hun onderwijsaanbod, hun aanpak, enzovoort. Vervolgens wordt er onderzocht of en in welke mate opendeurdagen invloed hebben op de uiteindelijke schoolkeuze van ouders en hun kinderen. Tenslotte worden de resultaten van de verschillende enquêtes met elkaar vergeleken en op basis van die resultaten worden in een laatste deel conclusies gevormd en aanbevelingen geformuleerd voor vervolgonderzoek.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2015
dc.type : Afstudeerproject
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c327533a4329b
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline :
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer