About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Jongeren en beweging: hoe kan beweging geïntegreerd worden in de lessen van de eerste graad secundair onderwijs ter bevordering van een gezonde levensstijl?
Author :
Haenen, Evelien
Abstract : Wetenschappers raden jongeren aan om 60 minuten per dag te bewegen, zowel thuis als op school. Dit streefdoel wordt door de meeste jongeren niet bereikt. Met mijn bachelorproef wil ik streven naar beweging in andere lessen dan de lessen lichamelijke opvoeding.
Dit kan gerealiseerd worden door bewegingstussendoortjes en bewegingsintegratie. Bewegingstussendoortjes zijn eenvoudige oefeningen die men als onderbreking van de les kan gebruiken en geen verband houden met de leerinhoud van de lessen. Bewegingsintegratie of bewegend leren houdt in dat de leerstof wordt aangeleerd of verwerkt door middel van beweging.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2016
Full text :
File Size Type Checksum  
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline : Biologie - Economie
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 07/07/2016 15:33
Last modified : 23/10/2016 16:25
Collections :
Secundair onderwijs
2016
11304076
Views : 2041
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer