Abstract : Dit actie-onderzoek situeert zich binnen de 2de graad van de scholengemeenschap Sint-
Jozef in Bilzen. Leerlingen die moeilijkheden hebben met het gebruik van de atlas scoren in
het algemeen ook onder de gemiddelde scoren bij het vak aardrijkskunde in het algemeen.
Het ondersteunen van leerlingen bij het gebruik van de atlas kan ervoor zorgen dat
leerlingen makkelijker de aansluiting gaan vinden bij het vak Aardrijkskunde zelf.
Om leerlingen te gaan ondersteunen bij het gebruiken van de atlas is er een tool ontworpen
om die leerlingen op weg te helpen, dit wordt gerealiseerd doormiddel van een stappenplan.
Dit stappenplan zorgt ervoor dat leerlingen het gebruik van de atlas gaan kunnen
optimaliseren.
Het gebruik van een stappenplan helpt enkel de leerlingen die een achterstand hebben op
het gebruik van de atlas. Deze tool heeft weinig tot geen zin voor leerlingen die weten hoe ze
de atlas moeten gebruiken. Dit zorgt er op hun buurt voor dat de leerlingen met een
achterstand kunnen inlopen op de leerlingen met een voorsprong, zonder dat de leerlingen
die boven gemiddeld scoren verder uitlopen op de leerlingen die onder gemiddeld scoren. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Jans, T. (2023). Een stappenplan voor het gebruik van de atlas.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be4ecd0188be50c7f80119.
|