About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : How can Spaced Repetition Software improve pupils' memory and processing?
dc.creator : Broodhuys, Jochem
dc.subject :
dc.description.abstract : This bachelor thesis’ objective is to improve memory by using Spaced Repetition Software (SRS): software that exerts the benefits of a successful cocktail – effective learning techniques combined with the attractiveness and enjoyability of modern-day apps. In this bachelor thesis you will not only find a comparison between available SRS but also evidence to substantiate the effectiveness of these SRS. This includes a foolproof explanation of the human brain and its memory. The instructions on how to use SRS are enclosed. Deze bachelorproef heeft als doel het geheugen te verbeteren door middel van Spaced Repetition Software (SRS): software die de voordelen van een succesvolle cocktail goed weet te benutten–bewezen leertechnieken gecombineerd met de allure en het vermaak van moderne apps. In deze bachelorproef vindt u niet alleen een vergelijking tussen de beschikbare SRS, maar ook een onderbouwing van de doeltreffendheid. Dit omvat een eenvoudige uitleg over het menselijk brein en het geheugen. Ook een praktische uitwerking is in het document verwerkt.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2017
dc.type : Bachelorproef
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c86e553bd02b4
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline : Engels-Economie
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer