Abstract : De onderwijshervorming zorgt voor nieuwe eindtermen en leerplandoelen. Hierdoor moeten scholen bestaande leermaterialen moeten aanpassen of nieuwe materialen moeten ontwikkelingen. In deze bachelorproef werd onderzocht hoe leerplan proof de gebruikte techniekprojecten van het Sint-Lambertuscollege Bilzen zijn. Aan de hand van een onderzoek werd voor alle techniekprojecten, gebruikt voor de A-stroom, nagekeken welke leerplandoelstellingen reeds gerealiseerd en geëvalueerd worden.
Daarnaast bevat deze bachelorproef een aangepast project van Smart City 2050. Dit project werd herwerkt om het meer leerplan proof te maken. De focus ligt daarbij op twee grote aspecten: onderzoeksopdrachten aan de hand van de wetenschappelijke onderzoeksmethode en de balans tussen theorie, onderzoek en praktijk verbeteren. Als afronding wordt een zelfevaluatie voor de leerling en een evaluatie voor de leerkracht voorzien. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Vrancken, A. (2022). Evolutie vraagt aanpassing. Hoe leerplan proof zijn de projecten van het Sint-Lambertuscollege?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181afce800181aff271360352.
|