Abstract : In de eerste maanden als leerkracht in BuSO Zonnegroen ging het al snel de ronde dat mijn vorige job kapster was. Naar aanleiding van de vraag van de stageplaats van één van onze leerlingen om iets aan haar kapsel te doen, kwamen ze al snel bij mij terecht.
Ik heb de leerling geholpen door haar haren eens een goede was en knipbeurt te geven. Maar al snel bleek dat niet enkel de haren en hygiëne van de leerlingen op stage soms een probleem was, maar ook de kleding.
Dit leek me een ideaal onderwerp om een graduaatsproef over te maken, want er bleek toch wel grote nood aan gepaste kleding voor de leerlingen te zijn.
Ik ben in samenspraak met leerlingbegeleiding en directie begonnen aan de opbouw van een tweedehands kledingwinkel voor onze leerlingen.
Om dit op de juiste manier aan te pakken ben ik met ervaringsdeskundige rond kansarmoede gaan praten en ben ik via verschillende kanalen kleding beginnen inzamelen.
De winkel wordt tijdens oudercontacten, opendeurdagen en eetdagen opengesteld voor leerlingen en ouders. Ze kunnen aan kleine prijsjes leuke dingen kopen.
Graag zou ik volgend schooljaar 1 middag per week de winkel openen voor alle leerlingen en leerkrachten.
Met de opbrengst worden werkschoenen en werkkledij aangekocht zodat iedereen in orde is op de werkvloer. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Hoeven, I. (2023). Dressed for the job!.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be8bef0188be8edf380212.
|