Abstract : Wetenschappers raden jongeren aan om 60 minuten per dag te bewegen, zowel thuis als op school. Dit streefdoel wordt door de meeste jongeren niet bereikt. Met mijn bachelorproef wil ik streven naar beweging in andere lessen dan de lessen lichamelijke opvoeding.
Dit kan gerealiseerd worden door bewegingstussendoortjes en bewegingsintegratie. Bewegingstussendoortjes zijn eenvoudige oefeningen die men als onderbreking van de les kan gebruiken en geen verband houden met de leerinhoud van de lessen. Bewegingsintegratie of bewegend leren houdt in dat de leerstof wordt aangeleerd of verwerkt door middel van beweging. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Haex, S. (2016). Hoe implementeren secundaire scholen meerdaagse uitstappen in hun curriculum?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c58efe1d06dd.
|