About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Tablio: tablets in het onderwijs: informatica / ICT
Author :
Vandermeer, Yannick
Abstract : Gedurende anderhalf jaar hebben meneer Vandenhoudt en ik samengewerkt rond het project Tablio. Het Tablioproject is een tweejarig PWO (praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek) dat onderzoek deed naar de meerwaarde van de tablet in het secundair onderwijs. Tablio houdt dit onderzoek op drie verschillende domeinen, namelijk tablets op mesoniveau, Algemene onderwijskundige toepassingen van tablets en Vakgebonden onderwijskundige toepassingen voor de onderwijsvakken Frans, economie, PAV, informatica en wiskunde. Meneer Vandenhoudt en ik namen delen aan het domein ‘Vakgebonden onderwijskundige toepassingen voor het onderwijsvak informatica’.

Tijdens de start van mijn afstudeerproject kwam ik te weten wat mijn taak zou zijn gedurende het Tablioproject. Ik moest twee prototypes maken waarbij de tablet een meerwaarde is in de lessen informatica. Nadat de prototypes gemaakt waren, moest ik deze gaan testen in secundaire scholen. In totaal zijn er 4 testings geweest en aan 3 van hen heb ik deelgenomen. Na elke testing heb ik een interview afgenomen van de leerkracht. Ik had telkens twintig vraagjes voorzien die opgesplitst waren in 5 criteria, namelijk theoretische kwaliteit, interne consistentie, externe consistentie, praktische bruikbaarheid en effectiviteit. Het interview werd ook telkens opgenomen met een tablet.

Elk interview heb ik vraag/antwoord uitgeschreven in een Worddocument. Nadat het interview was uitgeschreven, moest ik ook nog een verslag schrijven van elke les. Dit verslag moest ongeveer 1 pagina in beslag nemen. Bij dit verslag hoorde ook nog een scorekaart die ik moest invullen. De scorekaart bestond uit 5 verschillende criteria, namelijk theoretische kwaliteit, interne consistentie, externe consistentie, praktische bruikbaarheid en effectiviteit. Ik moest deze scorekaart invullen volgens mijn subjectieve mening.

Nu is het bijna 21 januari 2015 en dan moet ik mijn afstudeerproject gaan verdedigen.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2015
Full text :
File Size Type Checksum  
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline :
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 19/03/2015 15:31
Last modified : 20/08/2015 13:53
Collections :
2015
3160060
Secundair onderwijs
Views : 2848
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer