About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

How can Spaced Repetition Software improve pupils' memory and processing?

2017
Broodhuys, Jochem
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
This bachelor thesis’ objective is to improve memory by using Spaced Repetition Software (SRS): software that exerts the benefits of a successful cocktail – effective learning techniques combined with the attractiveness and enjoyability of modern-day apps. In this bachelor thesis you will not only find a comparison between available SRS but also evidence to substantiate the effectiveness of these SRS. This includes a foolproof explanation of the human brain and its memory. The instructions on how to use SRS are enclosed.

Deze bachelorproef heeft als doel het geheugen te verbeteren door middel van Spaced Repetition Software (SRS): software die de voordelen van een succesvolle cocktail goed weet te benutten–bewezen leertechnieken gecombineerd met de allure en het vermaak van moderne apps. In deze bachelorproef vindt u niet alleen een vergelijking tussen de beschikbare SRS, maar ook een onderbouwing van de doeltreffendheid. Dit omvat een eenvoudige uitleg over het menselijk brein en het geheugen. Ook een praktische uitwerking is in het document verwerkt.

Full text:
File Size Type Checksum  
BroodhuysJochem_Bachelorproef_SRS_2016-2017.pdf 1 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 4264 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Broodhuys, J. (2017). How can Spaced Repetition Software improve pupils' memory and processing?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c86e553bd02b4.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer