About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Roland Central Europe N.V.

2014
Urlings, Chana
Professionele bachelor in het bedrijfsmanagement

Abstract :
Dit rapport is geschreven in het kader van mijn stage, als onderdeel van het laatste studiejaar van de opleiding Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting Marketing aan de PXL.
Deze stageplaats sprak me aan omdat ik graag in de muzikantenwereld vertoef en mij in deze sector in mijn element voel. Hier was ik dus bij Roland Central Europe aan het juiste adres: een internationale, beursgenoteerde muziekbedrijf die al jaren de elektronische muziekwereld versterkt met hun instrumenten.

In mijn verslag zal ik allereerst ingaan op de algemene informatie van Roland. Hier worden de afdelingen waarmee ik nauw heb samenwerkt gedetailleerd beschreven.

Dit stagerapport is tevens gewijd aan twee grote onderwerpen: ‘Boss Tone Central’, een recent opgestarte campagne om de consument bewust te maken van het bestaan van de recente software. Daarnaast heb ik het over de analyse van de Facebookpagina van Roland Central Europe.

Mijn afdeling binnen het bedrijf was de marketingafdeling, aan het hoofd staat Olivier Kerkhofs, marketing manager van Roland Central Europe. De marketingafdeling is bevoegd voor de volgende taken: promotie, mediaplanning, communicatie, publiciteit, endorsements van artiesten,…

Mijn hoofdtaak tijdens mijn stage was het starten van een campagne van begin tot einde voor een software waar gitaristen gebruik van kunnen maken.

Mijn stage bij Roland Central Europe is een zeer leerrijke en leuke ervaring geweest. Roland Central Europe is geen klassiek bedrijf, dit vereiste automatisch een andere aanpak van de taken. Als muzikant mee te mogen draaien met zo'n grote speler op de markt, maakte dit mijn opdrachten extra boeiend.

TREFWOORDEN:
-marketing
-muziek
-communicatie

COLLATIE:
55 pagina’s waarvan 22 pagina’s bijlagen

STAGEPLAATS:
Bedrijfsnaam: Roland Central Europe N.V.
Straat en nummer: Houtstraat 3
Postcode: 2260
Gemeente: Oevel (Westerlo)

STAGELECTOR(PXL): Joke Vandevoorde
STAGEMENTOR(bedrijf): Olivier Kerkhofs

CONTACT: chanaurlings@msn.com

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 1817 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Urlings, C. (2014). Roland Central Europe N.V. . Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Business.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61ff6f6709ba.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer