Abstract : |
Inleiding: Het handelingsbeeld van een kind met een stotterproblematiek of een (neuro)motorische aandoening kan niet volledig vertaald worden in de ICF-codes die op dit moment geregistreerd zijn in het H-OPP.
Doel: Deze bachelorproef heeft als doel om practice based, onderbouwd vanuit de literatuurstudie codesets te ontwikkelen van (neuro)motorische aandoeningen en stotteren bij kinderen tussen 3 en 12 jaar voor het
H-OPP.
Methode: In een eerste analytische fase werd het handelingsbeeld van beide doelgroepen geanalyseerd en geregistreerd, waaruit een codeset voortvloeide. In de evaluerende fase werd deze codeset practice based afgetoetst en werd een definitieve codeset opgesteld.
Resultaten: Vanuit het practice based onderzoek en literatuurstudie werden twee codesets uitgewerkt, welke een vertaling zijn van de desbetreffende doelgroepen.
Conclusie: De tabellen kunnen opgenomen worden in het H-OPP als codesets van stotteren en (neuro)motorische aandoeningen.
Trefwoorden: H-OPP, ICF, Stotteren, (Neuro)motorische aandoeningen
|