About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Tablio binnen het vak economie
dc.creator : Clijsters, Michaël
Verhaegen, Gianni
dc.subject :
dc.description.abstract : We zitten in een tijdperk waarin continu nieuwe technologie ontwikkeld wordt. Deze technologie bepaalt onze manier van denken, leven, werken en leren. De leerlingen groeien in dit tijdperk op, maar de meeste scholen blijven achter op dat vlak. Daarom wilden wij de scholen helpen om mee in het digitale tijdperk te stappen. Dit is de reden dat wij samen in het Tablio-project gestapt zijn. Het Tablio-project onderzocht de onderwijskundige integratie van tablets in het (secundair) onderwijs. We zijn twee studenten met dezelfde vakkencombinatie namelijk habu-informatica, en omdat economie het best aansluit bij onze combinatie, hebben we besloten om voor het vak economie verschillende prototypes uit te werken. In ons afstudeerproject hebben we drie grote onderzoeksvragen die overeen komen met de drie prototypes die wij hebben uitgewerkt. Bij elke onderzoeksvraag hebben we materiaal ontwikkeld, een leidraad voor de leerkrachten geschreven en een besluit met onze ervaringen, maar ook de ervaringen van de testschool opgesteld. Doorheen ons project zal u merken dat de meningen over tabletgebruik binnen een schoolcontext nogal verschillend zijn. Dat kan ook niet anders, sommige leerkrachten zijn zeer informatica ‘minded’ en andere zijn dat iets minder. Het hangt dus niet alleen van de school af, maar ook van de leerkrachten of een school die de grote stap naar het digitale tijdperk kan zetten. Kortom, in ons afstudeerproject zal duidelijk worden hoe u met verschillende projecten de tablet kan integreren in het secundair onderwijs. Dit is zeer belangrijk als we gebruik willen maken van de leefwereld waarin de leerlingen nu leven. We hebben een zo uitgebreid mogelijk beeld gegeven. We hopen dat leerkrachten bij het lezen van ons afstudeerproject het belang van tablets in de les gaan inzien en dat ze zelf gemotiveerd worden om de tablet in hun lessen te integreren.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2015
dc.type : Afstudeerproject
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271d0a0279e
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline :
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer