About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Re-enactment in het onderwijs. Living history in een les geschiedenis

2016
Higuet, Pieter-Jan
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Dit eindwerk gaat over een nieuwe werkvorm voor het vak geschiedenis. Re-enactment is een hobby dat ontstaan is bij de Romeinen en dat doorheen de eeuwen sterk verandert is. We bespreken deze evolutie en gaan aan de hand van de 10 algemene leerdoelen van geschiedenis onderzoeken of re-enactment toepasbaar is in het onderwijs. Verder gaan we ook de mening vragen aan de leerkrachten en de re-enactors. Uiteindelijk ontwikkelen we ook een educatief pakket dat gebruikt kan worden in de klas.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 1773 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Higuet, P. (2016). Re-enactment in het onderwijs. Living history in een les geschiedenis. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c540c60155c547ce2909ca.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer