About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Hoe GDPR uit de anonimiteit halen?

2023
Santermans, Marlies
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
GDPR, General Data Protection, is misschien niet het meest prikkelende onderwerp omwille van de droge wetgeving in moeilijk juridisch jargon. Toch kunnen er spannende discussies over gevoerd worden. Er zijn bovendien tal van voorbeelden die onze aandacht trekken.
De regelgeving rond GDPR (General Data Protection Regulation) of in het Nederlands AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) is zeer uitgebreid beschreven in een Europese regelgeving. Deze regelgeving is ondertussen 5 jaar in voege, maar er bestaat nog veel onduidelijkheid over hoe bedrijven, of scholen hier het best mee kunnen omgaan.
Met dit onderzoek wilde ik nagaan Op welke manier je effectief kan communiceren om enerzijds administratief en anderzijds onderwijzend personeel de regelgeving rond GDPR duidelijk te maken?
Blijkt dat de theorie wel goed gekend was bij de personeelsleden die de bevraging invulde, maar de praktijkvoorbeelden gegrepen uit het dagdagelijkse leven waren nog niet zo gekend. Hier kan nog een weg afgelegd worden om meer bewustwording in de praktijk te creëren.
De enquête die ik opmaakte kan dienen als basis om te sensibiliseren, niet enkel binnen de centrale dienst van de PXL, maar ook bij leerkrachten om hun kennis verder door te geven aan studenten, of voor andere scholengroepen. Er komt ook naar voor uit het onderzoek dat de praktijkvoorbeelden niet altijd als zijnde een inbreuk tegen de GDPR-regelgeving worden ervaren, dit kan in de toekomst verder uitgewerkt worden.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 190 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Santermans, M. (2023). Hoe GDPR uit de anonimiteit halen?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be0ed70188be1020460028.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer