About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : AUTIcation: een didactisch pakket rond autisme
Author :
Beerten, Cedric
Abstract : In heel wat klassen zit minstens één leerling met een autismespectrumstoornis. Het gaat hier meestal om leerlingen met autisme die normaal begaafd zijn en bijgevolg in het gewoon onderwijs zitten. Er wordt al heel veel onderzoek verricht naar deze ontwikkelingsstoornis, maar er is meer nodig. Het is de leraar die deze leerlingen moet ondersteunen en begeleiden in de klas. Dit afstudeerproject heeft daarom als doel om toekomstige leraren te leren omgaan met autisme in de klas.

Alvorens die doelstelling kan bereikt worden, moet de student zich eerst verdiepen in de theorie. Daarom is het eerste deel van dit project een literatuurstuk over autisme met aandacht voor de terminologie, de kenmerken, het ontstaan en het omgaan met autisme in de klas. Dit wordt op een creatieve manier aangebracht, namelijk door middel van een workshop die uit twee delen bestaat.

In het eerste deel maken de studenten kennis met het theoretische aspect van autisme. Het tweede deel van de workshop behandelt de praktijk. Hier zullen de studenten de belangrijkste kenmerken van autisme zelf ervaren en tegelijkertijd leren hoe ze ermee kunnen omgaan in de klas.

Bij deze workshop hoort ook een docentenhandleiding. Deze bevat een aantal algemene richtlijnen, wat uitleg bij elk onderdeel en de antwoorden op de vragen.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2014
Full text :
File Size Type Checksum  
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline :
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 19/12/2014 11:02
Last modified : 24/02/2015 16:22
Collections :
2014
3060021
Secundair onderwijs
Views : 2783
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer