About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Belevingsmarketing. May the Ford be with you

2016
Nolmans, Ellen
Lindelauf, Kyra
Master of Arts in de beeldende kunsten

Abstract :
In deze scriptie onderzoeken we hoe we een goede imagocampagne kunnen maken voor Ford. Ford heeft momenteel geen identiteit en heeft geen boodschap. Dit willen wij in onze masterproef aanpakken, we kunnen dit echter niet doen zonder rekening te houden met het veranderende reclamebeeld.
De reclamewereld staat niet stil en als reclamemakers, moeten we volgen. We zullen onderzoeken wat de psychologische veranderingen zijn van de mens tegenover reclame. Hierbij zullen we zien dat iedereen elke dag overspoeld wordt door reclames, en we zullen moeten opvallen om onthouden te worden. De werking van het geheugen en manier waarop we onthouden hangt af van de manier waarop we aangesproken worden.
We zullen zien dat de betrokkenheid tussen een product en zijn publiek belangrijk is, met een grotere betrokkenheid komt een grotere merkwaardering.
Die betrokkenheid wordt in ons onderzoek gecreëerd door belevingsmarketing, hierbij staat het publiek centraal en participeren ze passief en actief. In belevingsmarketing worden de noden van de klant aangepakt, nog voor hij wist dat de noden bestonden. Merken moeten mensen verrassen om zo langer onthouden te worden.
Nieuwe media en technologie is heel belangrijk in deze nieuwe reclamewereld. Uit onderzoek bleek dat er grote verschuivingen plaats vonden in de reclamebudgetten. Nieuwe- en sociale media nemen de reclamewereld stillaan over.
Veel merken doen aan belevingsmarketing, dit om een breder publiek te bereiken, maar ook om een betere merkassociatie te verkrijgen. Naambekendheid was altijd al belangrijk, maar met de groei van keuzes, steeg ook dit belang.
Ford zal creatief uit de hoek moeten komen om aandacht te trekken en tussen de andere merken uit te springen.
We veranderen het imago van Ford van een middelmaat auto zonder identiteit, naar de betrouwbaarste auto die er is. Een belangrijk moment waarop je mensen naar je merk toe moet trekken is bij het kopen van een eerste auto. Deze bestuurders zullen fan worden en nadien hopelijk ook merktrouw blijven.
Wanneer jongeren voor het eerst met de auto rijden, zijn ouders vaak ongerust. De zin 'zijt voorzichtig’ zal nog vaak volgen. Daarom is het doelpubliek dat wij met het nieuwe imago van Ford willen trekken, de jongeren die op zoek gaan naar een eerste auto. Maar ook de ouders die willen dat hun kinderen veilig zijn.
Deze veiligheid zullen we in onze eigen campagne niet enkel toepassen op het auto rijden, maar ook op andere situaties. En waar anders dan op festivals zijn er veel gevaren waar ouders voor vrezen?
We maken dus de campagne: 'May the Ford be with you’. Ford zorgt met deze campagne voor veiligheid in elke situatie, hiermee tonen ze dat ze altijd betrouwbaar zijn. Ze letten zelfs op als jij het even niet doet.
Omdat we ondervonden dat het belangrijk is dat reclame beleefd wordt, zorgde we ervoor dat dit op de festivals ook zou gebeuren. We maakte verschillende oplossingen voor mogelijke gevaren die kunnen gebeuren op festivals. Het worden gadgets die een meerwaarde bieden in plaats van een storing in het leven van het publiek.
We zullen niet enkel op festivals te zien zijn, maar de campagne ook verspreiden via sociale media.
May the Ford be with you!

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 1796 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Nolmans, E., Lindelauf, K. (2016). Belevingsmarketing. May the Ford be with you. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5aae6f61ea4.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer