Abstract : In mijn actieonderzoek heb ik onderzocht hoe ik het gebruik van Google Classroom kan
stimuleren bij de leerkrachten van de Hotelschool in Hasselt.
De school biedt zowel voor leerlingen als leerkrachten Chromebooks aan die de leerlingen
tijdens de lessen op school kunnen gebruiken. Chromebooks zijn gemaakt om snel te surfen,
zijn licht en handig in gebruik, maar hebben een eerder beperkte opslagcapaciteit. Door het
vele gebruik van dit toestel hebben ze regelmatig te kampen met een vol geheugen.
Leerlingen downloaden lokaal documenten om er tijdens de les mee te werken.
Veel interessanter zou zijn als er gewerkt wordt via hun google drive, waardoor documenten
niet meer lokaal moeten opgeslagen worden en waar ze op eender welk ander toestel
kunnen verder werken waar ze gestopt zijn. Opdrachten en lesmateriaal die doorgestuurd
worden via Google Classroom worden onmiddellijk opgeslagen in de Google Drive van de
leerling.
Google Classroom biedt ook voor leerkrachten vele voordelen voor lesorganisaties. Echter
heeft mijn onderzoek uitgewezen dat leerkrachten nogal septisch staan t.o.v. gebruik van dit
platform om allerlei redenen. Daarvoor wil ik hun een tool aanreiken met een overzichtelijk
en aanschouwelijk stappenplan met instructievideo’s, om zo op een snelle en effectieve
manier Google Classroom te ontdekken en te leren gebruiken. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Candreva, N. (2023). Samen in de Google Classroom.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188bea9090188beabcefa0183.
|