About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

1 2 3 volgt de melodie. Muziek integreren tijdens de les Bewerkingen

2022
van Geel, Liese
Educatieve bacheloropleiding voor lager onderwijs

Abstract :
Muziek zorgt voor een hoge motivatie tijdens de les wiskunde. Om tot effectief leren te
komen, heeft een leerling leermotivatie nodig. Onderzoeken tonen aan dat de motivatie bij
het vakgebied wiskunde over het hele basisonderwijs laag ligt, maar aangezien wiskunde
een belangrijke plaats in onze maatschappij inneemt, is het belangrijk om hieraan te werken.
In deze bachelorproef geef ik een aanzet om de leerlingen bij het vak wiskunde te motiveren
door muziek in te zetten tijdens de les. Aangezien muziek tegemoet komt aan de 3
basisbehoeften van motivatie en daarbovenop ook nog erg stimulerend is voor de hersenen,
gebruik ik dit om te werken aan de motivatie bij het vak wiskunde. Ik stelde een
activiteitenbundel op, waarbij er aan de hand van muzikale tussendoortjes en uitgewerkte
lessen, muziek wordt geïntegreerd bij het domein bewerkingen. De focus op het doel van de
les wiskunde blijft behouden, maar wordt op een muzikale manier aangeboden. Met deze
lessenreeks hoop ik leerkrachten te inspireren om meer muziek tijdens de les wiskunde te
gebruiken.

Full text:
File Size Type Checksum  
LiesevanGeel__bachelorproef.pdf 885 KB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 389 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

van Geel, L. (2022). 1 2 3 volgt de melodie. Muziek integreren tijdens de les Bewerkingen. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b8d4a30181b8dd81d70364.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer