Abstract : “Music is to the soul what words are to the mind.”
Isaac Brock
Muziek werkt aanstekelijk. Het kan je opbeuren, ontroeren of je laten nadenken over gebeurtenissen in je leven. Muziek is meer dan een leuke beat. Vaak schuilt er een diepere betekenis achter.
Zoek jij wel eens de betekenis van je lievelingslied op? Of kijk jij zo nu en dan eens aandachtig naar een nieuwe videoclip? Achter een muziektekst schuilt immers vaak meer dan je denkt.
In het afstudeerproject met als titel ‘Amai, mijn (h)oren !?’ krijgt muziek een plaats binnen de klasmuren. Er wordt namelijk onderzocht hoe muziek en een goede doordachte didactische aanpak informatievaardigheden kunnen stimuleren.
Dit project omvat vijf lespakketten (die zowel afzonderlijk als samen gegeven kunnen worden) met steeds een ander lied als vertrekpunt. Om aan te tonen hoe breed de waaier van mogelijkheden is voor dit project werd er gekozen voor een mix tussen bekende en minder bekende nummers, genres en artiesten.
Zoekt u voor uw PAV-lessen een vernieuwende themabundel om de informatievaardigheden van uw leerlingen uit te dagen? Neem dan zeker en vast een kijkje in het afstudeerproject ‘Amai, mijn (h)oren’! |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Vander Mierde, S. (2015). Amai, mijn (h)oren !?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c32754e9532e1.
|