Abstract : EHBC is een onderzoek naar de zelfredzaamheid van leerkrachten en leerlingen, binnen het secundair onderwijs, bij ICT-problemen. Uit dit onderzoek is gebleken dat deze problemen nog steeds niet efficiënt opgelost geraken. Dit komt doordat er een grote diversiteit is aan ICT-problemen binnen het onderwijs. Ik heb onderzocht welke problemen zich het meest voordoen en voor elk van deze problemen een oplossing gezocht. Ik ben erachter gekomen dat ICT-problemen op te delen vallen in twee hoofdcategorieën, hardware en software. Dit kan je verder opdelen in zes subcategorieën, problemen met randapparaten, bestanden, updaten, netwerk, e-mail en overige problemen. Binnen dit onderzoek heb ik ook enkele factoren onderzocht die de zelfredzaamheid verhogen, of net verlagen, zoals: leeftijd en voorkennis.
Om de zelfredzaamheid te verhogen heb ik een app ontwikkeld, waarin de meest voorkomende ICT-problemen zijn in opgenomen. Door gebruik te maken van deze app, die gedownload kan worden via de website: bachelorproefehbc.weebly.com, zal de zelfredzaamheid van leerkrachten en leerlingen bij ICT-problemen verhogen.
Bij het ontwerpen van de app is er rekening gehouden met factoren die gebruiksvriendelijkheid verhogen, zoals: interactie, consequentie, rust …
De app biedt een houvast die voordelig is voor de motivatie van de leerkracht en leerling, efficiëntie en flow van een les.
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Kempeneers, N. (2022). EHBC: Eerste Hulp Bij Computers.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b8a6c40181b8b23b830078.
|