Abstract : Mensen willen het nieuwste van het nieuwste. We raken snel iets beu en hebben een noodzaak aan luxe. Dit zien we ook terug bij concerten. Na onderzoek bleek dat, mede dankzij technologie, concerten een enorme evolutie hebben doorgemaakt over de jaren. Online concerten vormen een concurrentie voor live concerten. Op zoek naar een manier om live concerten interessanter te maken, ontdekten we al snel dat er één factor is die zowel verantwoordelijk is om de concertervaring beter te maken als slechter, de smartphone. We gingen op zoek naar een medium om al het positieve van de gsm te behouden en het negatieve te verwijderen. Zo kwamen we uit bij de augmented reality bril.
Het onderzoek startte naar hoe, met focus op de gebruikerservaring, een meerwaarde gecreëerd kan worden in een festivalervaring d.m.v. een augmented reality bril. Veel functies zoals foto’s maken of vrienden zoeken bestaan al via de gsm, maar dankzij de bril is het storende effect van de gsm weg. Daarnaast biedt de augmented reality bril de mogelijkheid om bijvoorbeeld te zien wat je vrienden zien of het publiek mee laten participeren in de visuals. Dit zijn meerwaarden die we via deze bril willen uitwerken. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Paspont, R. (2022). The add-on.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b8fee70181b917237e05d6.
|