About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : De brede middenschool. Hoe kunnen we de principes van de Brede School vertalen binnen de gemoderniseerde eerste graad secundair onderwijs?
Author :
Degros, Leni
Abstract : Kinderen en jongeren ontwikkelen zich in de meest uiteenlopende leer- en leefomgevingen: thuis, op school, in een jeugdvereniging, in de sportclub, ... Ze bewegen zich met andere woorden doorheen diverse contexten waarbinnen ze verschillende leef- en leerervaringen opdoen. Het creëren, ondersteunen en uitbreiden van die leer- en leefomgeving bij leerlingen is het uitgangspunt waar een Brede School voor staat. Zo wil ze maximale ontwikkelingskansen nastreven. Een Brede School doet dit via samenwerking met partners uit diverse sectoren. Dit onderzoek focust op de principes van de Brede School en de manier waarop deze vertaald kunnen worden in de gemoderniseerde eerste graad van het secundair onderwijs. Met andere woorden heb ik onderzocht hoe een eerste graad zich, zonder al te veel inspanningen en rekening houdend met de doelstellingen van de Brede School, kan uitbreiden tot een Brede School. Voorbeelden, mogelijke stappen, tips en werkvormen bundelde ik in een draaiboek voor een eerste graad secundair onderwijs.

Trefwoorden: brede School, middenschool, pedagogie, zorgverbreding, draaiboek
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2020
Full text :
File Size Type Checksum  
LeniDegros_BP_DeBredeMiddenschool.pdf 32 MB PDF MD5 Open file
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Bachelorproef
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Educatieve bachelor secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline : Nederlands - Nier-confessionele zedenleer
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 07/04/2020 15:56
Last modified : 04/10/2020 22:38
Collections :
Secundair onderwijs
11602264
2020
Views : 1009
Downloads : 323
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer