About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Jongeren bewust maken over de energie en klimaat problematiek met educatieve proeven over zon- en wind energie

2023
Timmers, Kamiel
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
Voor mijn actieonderzoek heb ik via CleanTechPunt vzw de opdracht gekregen om didactische proeven te ontwerpen en bouwen rond het thema energie. Meer bepaald rond wind- en zonne-energie. De opstellingen hebben als doel om uiteindelijk naar jeugdverenigingen uitgestuurd te worden zodat de jongeren bij de jeugdvereniging zelf kennis maken met het thema energie. Uiteindelijk krijgen de jeugdverenigingen dan zelf een budget om te investeren in duurzame energie voor hun gebouwen of energie verbruik.

Er zijn 4 verschillende didactische opstellingen. Een opstelling met een klein zonnepaneel, een opstelling met een verticale windmolen, een opstellingen met een didactische kleine windmolen en een grote opstelling met een verticale windmolen die geplaatst word op een 3m lange paal en groot zonnepaneel. A.d.h.v. van deze proefjes gaan de jongeren op een leuke didactische manier bewuster worden over energie opwekking en verbruik via.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 202 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Timmers, K. (2023). Jongeren bewust maken over de energie en klimaat problematiek met educatieve proeven over zon- en wind energie. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be7d6f0188be7f9a340157.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer