Abstract : Voor dit actie-onderzoek ben ik opzoek gegaan naar een innovatief onderwerp. Dit onderwerp
werd mij aangebracht door de opleiding Bachelor in de Vroedkunde te Hasselt. Zij hebben de
vraag gesteld of ik een nieuwe evaluatiemethode kon ontwikkelen voor de evaluatie van de
eerste stage van de studenten. Deze stage doet zich voor op de afdeling Moeder & Kind. Na
het verkennen van de huidige literatuur werd er voorgesteld om een rubric te ontwikkelen die
de eerste stage kon evalueren. Deze rubric werd samen opgesteld met Docent V.B. Na de
ontwikkeling van de rubric werd er een eerste introductie en vragenronde gehouden bij de
stagementoren uit het werkveld en de docenten van de opleiding Vroedkunde te Hasselt.
Hierna werd de eerste proefversie van de rubric getest in de praktijk waarbij er mooie
resultaten werden behaald. Na evaluatie van de stage werden ook de studenten bevraagd
over de rubric. Tot slot bij afsluiting van het onderzoek waren alle partijen positief over het
gebruik van de rubric en gemotiveerd om de rubric verder te gebruiken in de toekomst. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Bervoets, S. (2023). Rubric, de nieuwe evaluatienorm?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82189043c830189069f35220041.
|