About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Rubric, de nieuwe evaluatienorm?

2023
Bervoets, Sien
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
Voor dit actie-onderzoek ben ik opzoek gegaan naar een innovatief onderwerp. Dit onderwerp
werd mij aangebracht door de opleiding Bachelor in de Vroedkunde te Hasselt. Zij hebben de
vraag gesteld of ik een nieuwe evaluatiemethode kon ontwikkelen voor de evaluatie van de
eerste stage van de studenten. Deze stage doet zich voor op de afdeling Moeder & Kind. Na
het verkennen van de huidige literatuur werd er voorgesteld om een rubric te ontwikkelen die
de eerste stage kon evalueren. Deze rubric werd samen opgesteld met Docent V.B. Na de
ontwikkeling van de rubric werd er een eerste introductie en vragenronde gehouden bij de
stagementoren uit het werkveld en de docenten van de opleiding Vroedkunde te Hasselt.
Hierna werd de eerste proefversie van de rubric getest in de praktijk waarbij er mooie
resultaten werden behaald. Na evaluatie van de stage werden ook de studenten bevraagd
over de rubric. Tot slot bij afsluiting van het onderzoek waren alle partijen positief over het
gebruik van de rubric en gemotiveerd om de rubric verder te gebruiken in de toekomst.

Full text:
File Size Type Checksum  
AO-Bervoets_Sien.pdf 7 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 220 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Bervoets, S. (2023). Rubric, de nieuwe evaluatienorm?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82189043c830189069f35220041.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer