About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Aan de hand van gedragspatronen het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren
dc.creator : Wilms, Steffi
dc.subject :
dc.description.abstract : 'Hoe kan de leerkracht van de jongste kleuters het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren aan de hand van gedragspatronen?’, op deze vraag zocht ik een antwoord tijdens het uitwerken van mijn bachelorproef. Vanuit mijn onderzoeksvraag ontstonden drie thema’s waarmee ik aan de slag ging: de jongste kleuter, diepgaand vrij spel en gedragspatronen. Mijn uiteindelijke onderzoeksdoel was het creëren van een middel dat in kaart brengt op welke manier je gedragspatronen kan gebruiken om het spel van de jongste kleuters zowel binnen als buiten te stimuleren. Door foto’s te maken van het spel van de kleuters en tijdens het observeren een focus te leggen op de gedragspatronen, streefde ik mijn onderzoeksdoel na. Ik ging aan de slag in verschillende onderzoekcontexten, zowel binnen in de klas als buiten op de speelplaats. Uiteindelijk creëerde ik twee moodboards en een informatieboekje over de gedragspatronen. Dit ontwerp dient als inspiratie voor andere leerkrachten: inspiratie voor de invulling van de hoeken, maar ook inspiratie voor het stimuleren van het spel op de speelplaats.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2021
dc.type : Bachelorproef
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a867d69017a867f5328011f
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Educatieve bacheloropleiding in kleuteronderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline :
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer