Abstract : De huidige coronacrisis brengt het probleem van kansarme leerlingen nogmaals pijnlijk aan
het licht. In het onderwijs starten kansarme kinderen vanuit een zwakkere positie dan
kinderen uit de middenklasse. Vanwege deze ongelijke start moeten scholen optreden en
kansen aanreiken. Toch blijft het vaak een ad hoc aanpak die blijft steken in goede
bedoelingen. Basisschool Hink Stap Sprong zocht daarom naar een structureel
kansarmoedebeleid. Ik ontwierp aanbevelingen voor een dergelijk beleid zodat elke leerling
van deze school rijk aan kansen wordt. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
van Heeswijk, A. (2020). Op weg naar een kansarmoedebeleid voor basisschool Hink Stap Sprong.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217d54649d017d573f5316003f.
|