Abstract : Voor mijn bachelorproef heb ik onderzoek gedaan naar het gebruik van Virtual Reality (afgekort als VR) tijdens de lessen aardrijkskunde. Bij VR wordt een virtuele omgeving gesimuleerd. Bij mijn onderzoek gebeurde dit door middel van een gsm in een VR-bril. Doorheen mijn stages heb ik verschillende keren gebruik gemaakt van VR tijdens de lessen aardrijkskunde. Voor leerlingen was dit steeds iets nieuws om te doen tijdens de schooluren en de reacties van hen waren dan ook heel positief. Door VR te gebruiken waren de leerlingen gemotiveerder tijdens de lessen, ze werkten goed mee omdat ze wisten dat ze de kans kregen om de oefeningen met de VR-bril te maken. Het is niet altijd even makkelijk om VR te integreren tijdens de lessen. Er moet op voorhand goed nagedacht worden over de manier waarop VR gebruikt wordt. Omdat er in de klassen vaak een groter aantal leerlingen zitten, heb ik VR vaak toegepast in de vorm van een hoekenwerk, groepswerk of duowerk. Na mijn onderzoek ben ik er van overtuigd dat VR een handig hulpmiddel kan zijn tijdens de lessen aardrijkskunde, mits het op een correcte en efficiënte manier gebruikt wordt! |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Vermeulen, C. (2019). Virtual Reality in de lessen aardrijkskunde: hoe kan het leerlingen helpen?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216cd3194f016cd3321440088d.
|