Abstract : Nieuwe eindtermen brengen nieuwe verwachtingen, ook binnen het vak techniek. Nieuwe verwachtingen van de leerkracht, maar ook nieuwe verwachtingen van de netten. De testcultuur dient afgebouwd te worden en de formatieve manier van evalueren dient een opmars te maken.
Hoe evalueer je nu formatief, rekening houdend met de nieuwe eindtermen, waarbij de leerling gemotiveerd blijft?
In deze bachelorproef werd er onderzocht wat de noden van de leerkrachten zijn in verband met evalueren. Tevens werden leerlingen bevraagd wat zij motiverend vinden qua evaluatie(methodes).
Hieruit vloeide dat er nood was aan een onlinetool waarin gesalueerd kan worden. Bij deze manier van evalueren zouden zo weinig mogelijk talenten verloren mogen gaan, is de werking zo transparant mogelijk naar de leerling toe en staan feedback, feedup en feedforward centraal.
Deze bachelorproef bevat dus het groeiproces van een online evaluatietool voor het vak techniek. Dit groeiportfolio met twee luiken is tevens ook het eindproduct van dit proces |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Maes, M. (2021). Evalueren is een formatief proces. Evaluatietool ontwikkeld op basis van de nieuwe eindtermen Techniek.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a8aafe4017a8ab5a6ca0242.
|