About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Stimuleren van luistervaardigheden met podcasts. De luistersandwich, een aanpak voor lessen PAV in de 2de graad a-finaliteit

2022
Stinckens, Rhyana
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Abstract :
Het luisteren naar podcasts, wint aan populariteit. In het onderwijs biedt dit een opportuniteit om te werken aan luistervaardigheden. Hier is nood aan. Dat blijkt uit de meest recente peilingstoetsen die werden afgenomen bij leerlingen van het beroepsonderwijs.

De modernisering en digitalisering van het onderwijs bieden mogelijkheden om podcasts te integreren. Leerlingen moeten luistervaardig worden. Hier zijn oefenkansen nodig. Het aanleren van de verschillende luisterstrategieën is noodzakelijk.

Het model van krachtige leeromgevingen biedt een houvast voor de lessen PAV. Wanneer we podcasts integreren in het onderwijs moeten we rekening houden met het model. Verder selecteren we podcasts met het oog op de doelgroep. De duur, het thema en het taalniveau zijn belangrijke criteria.

De luistersandwich, een uitgewerkte didactiek, biedt een antwoord op de aanpak in de klas. Zowel voor, tijdens als na doen de leerlingen een activiteit. Doordat de leerlingen nauw worden betrokken, verhoogt dit de concentratie.

Leraren kunnen aan de slag met een uitgewerkt lessenpakket. Alle nodige informatie wordt gebundeld op een overzichtelijke website. Zowel de theorie, selectie van podcasts, de luistersandwich als praktische zaken worden opgenomen.

Full text:
File Size Type Checksum  
Bachelorproef_Rhyana_Stinckens_-_Stimuleren_van_luistervaardigheden_met_podcasts.pdf 4 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 400 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Stinckens, R. (2022). Stimuleren van luistervaardigheden met podcasts. De luistersandwich, een aanpak voor lessen PAV in de 2de graad a-finaliteit. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181af6e130181af8158400b15.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer