About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Neuropsychologie in het onderwijs
Author :
Verbeeck, Sietske
Abstract : Deze bachelorproef gaat over het al dan niet integreren van neuropsychologie in het onderwijs. Het theoretisch gedeelte bestaat uit een grondige literatuurstudie over de neuropsychologie.

Om na te gaan of het zinvol is om dit thema aan te bieden in de klas, werden een aantal leerkrachten bevraagd. Hieruit zijn een aantal interessante inzichten gekomen die in de bachelorproef werden opgenomen.

Voor het praktische deel werden eerst bestaande handboeken geanalyseerd om uit te zoeken in welke mate neuropsychologie reeds geïntegreerd was. Vervolgens werd er nieuw lesmateriaal ontworpen. Dit bestaat uit een lesbundel met bijhorende PowerPoint, dit kan gedownload worden aan de hand van de QR-code die terug te vinden is in de bachelorproef. Er werden verschillende werkvormen gebruikt om de leerlingen te motiveren.

De doelgroep waarvoor de lessen werden ontworpen zijn de leerlingen van de richting 'Maatschappij en welzijn’ van het derde middelbaar.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2022
Full text :
File Size Type Checksum  
Verbeeck_Sietske_Neuropsychologie_in_het_onderwijs_2021_2022.pdf 2 MB PDF MD5 Open file
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Bachelorproef
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline : Gezondheidsopvoeding - Nederlands
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 01/07/2022 12:23
Last modified : 26/07/2022 15:07
Collections :
Secundair onderwijs
2022
11903451
Views : 463
Downloads : 121
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer