About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Vakoverschrijdend werken in het secundair onderwijs tijdens de lessen LO

2016
Raemakers, Joep
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Om optimaal te kunnen leren moet er aan verschillende dingen gedacht worden, uit mijn werk blijkt dat hier meer voor nodig is dan veel mensen denken. Zo hebben de leerlingen tijd nodig, veel herhaling en de kans om zelf de stof te ervaren. Leren door te doen!!

Dit zou theoretisch perfect tijdens de lessen lichamelijke opvoeding gedaan kunnen worden. Daar is meestal plek genoeg om de theoretische stof te exploreren. Maar is het haalbaar om het te combineren en alsnog de eindtermen van LO te behalen. Het antwoord is 'JA'.
Doormiddel van een aantal bewegingsactiviteiten (die als voorbeeld gelden) is het mij gelukt om de theorie van aardrijkskunde te behandelen in de lessen LO. Het gevolg was een zeer geslaagde les waarin de leerlingen veel leerden en tegelijkertijd plezier beleefden.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 1752 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Raemakers, J. (2016). Vakoverschrijdend werken in het secundair onderwijs tijdens de lessen LO. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c59746f11123.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer