About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Hoe kunnen we leerlingen uit het 3de jaar van de 3de graad BSO in de les PAV stimuleren om meer te bewegen? Mevrouw, hoeveel kilometer duurt de les?

2021
Boonen, Lisa
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Abstract :
Beweegt u voldoende? Een eenvoudige vraag die zich kadert binnen een grote problematiek. Bewegen is een grote struikelblok voor veel mensen. Uit onderzoek blijkt dat 13% van de jongeren onvoldoende beweegt. Wat is te weinig bewegen? Waarom bewegen jongeren niet graag? Dit zijn vragen waar ik in mijn bachelorproef aan de slag mee ga. Als leerkracht spendeer je een groot deel van de dag met de leerlingen. Daarom is het belangrijk om als leerkracht het belang van bewegen zelf in te zien en over te brengen naar de leerlingen.
In mijn bachelorproef heb ik me allereerst verdiept in onderzoek omtrent jongeren en bewegen. Ik onderzocht het belang van beweging voor jongeren, of ze voldoende bewegen en wat hen ervan weerhoudt. Ik bestudeerde de mogelijkheid van bewegingsintegratie in de les PAV.
Op basis van de verworven informatie ontwierp ik een lespakket, afgestemd op de eindtermen PAV van het 3de jaar van de 3de graad, waarin leerlingen zelf onderzoek verrichten naar het belang van bewegen. Ze gieten het resultaat van hun onderzoek in een podcast en beluisteren elkaars podcasts al wandelend. Op die manier integreer ik meer beweging tijdens de lesmomenten én werken jongeren actief aan bewegingsbewustzijn.




Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 690 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Boonen, L. (2021). Hoe kunnen we leerlingen uit het 3de jaar van de 3de graad BSO in de les PAV stimuleren om meer te bewegen? Mevrouw, hoeveel kilometer duurt de les?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a85edf6017a862204f60628.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer