About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : De manipulatie manipuleren. Het gebrek in de fotografie
dc.creator : Mesotten, Layla
dc.subject :
dc.description.abstract : Een fotografisch beeld geeft steeds een vast gelegd kader, het is een zorgvuldig geconstrueerd plaatje van de werkelijkheid. De foto gaat voorbij aan de volledigheid van de kijkervaring. Ze legt een fractie van een seconde vast, de optelsom van alle toevalligheden die naar dat moment geleid hebben. Wat ze niet vangt is de vloeiende stroom van het kijken, de nervositeit van de blik, de nabijheid van onze vingertoppen. De ervaring van licht wordt niet in een foto gevangen, en ook de invloed van licht op de kleuren in de wereld wordt niet tastbaar in het gefotografeerd beeld. Het onderzoek naar de verschillen tussen de fotolens en het oog leidde tot een vraagstelling over de grenzen van het beeld. Het beeld gaat een interactie aan met de ruimte, het is niet enkel een nabootsing van de werkelijkheid en de kijkervaring meer. Het beeld maakt er nu ook deel van uit. Het beeld zoekt een weergave van de werkelijkheid, maar komt tot de conclusie dat die steeds aan een persoonlijke en singuliere visie onderhevig is. De ultieme werkelijkheid bestaat niet, en ontglipt daarom net aan het beeld.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2017
dc.type : Onderzoeksartikel
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c86e93b9607a4
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Master of Arts in de beeldende kunsten
etd.degree.level : Master
etd.degree.discipline : Grafisch ontwerp: grafische vormgeving
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer