About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Service optimalisatie, evalueren van chauffeurs / Supertransport en kostenreductie foutvrachten

2014
Boldbaatar, Enkhtungalag
Professionele bachelor in het bedrijfsmanagement

Abstract :
De dag van vandaag is logistieke dienstverlening uitermate belangrijk. Veelal houdt het veel meer in dan louter goederen van punt A naar punt B brengen. Er wordt gebruik gemaakt van softwareprogramma’s voor het berekenen van de ladingen en de meest optimale routes. Er moet worden gecombineerd met terug-vrachten en er zijn heel strakke tijdsschema’s. Ook de klanten zijn veeleisender geworden en verwachten een optimale service tegen een zo laag mogelijke prijs. Dit maakt dat transporteurs continu op zoek moeten naar manieren om de klant hierin tegemoet te komen.

Voor Supertransport is dit niet anders. Na een jarenlange succesvolle samenwerking met de Carrefour groep, proberen ze nog steeds hun diensten te verbeteren. Ook zoeken ze steeds naar ideeën om de relatie en het vertrouwen dat Carrefour in Supertransport stelt, te versterken.
Hoewel ze continu en op elk vlak hun service naar de klant toe moeten verbeteren, is het evenwel belangrijk om dit doelgericht en efficiënt te doen. Hiervoor moeten ze de prestaties meten en beoordelen. Dit is precies wat Supertransport ook doet en het is op basis van deze resultaten dat men kan concluderen dat een aantal service punten verbeterd kunnen worden.
Uit de resultaten van de geregistreerde klachten van de Carrefourwinkels (2013) kunnen we een top drie opstellen. Ten eerste, de meest voorkomende klacht: afgaan van het alarm tijdens nacht - of sasleveringen. Ten tweede, een afwijkende temperatuur bij aanleveren van gekoelde producten. En ten derde, schade aan de infrastructuur van de winkel.
Het zijn deze drie punten die onze eerste aandacht verdienen en waarvoor we op zoek moeten naar preventieve oplossingen en verbeteringen. Het zijn ook deze drie punten die tijdens het stagerapport aan bod komen en waarvoor er oplossingen en verbeteringen zijn uitgewerkt.
Als bijkomend punt, maar daarom niet minder belangrijk, is het incorrect of niet uitvoeren van bepaalde opdrachten door chauffeurs. Het kan dan gaan om chauffeurs in onderaanneming of chauffeurs van Supertransport zelf. Het aanpakken van dit probleem is belangrijk voor Supertransport zelf; aangezien zij momenteel de kosten voor het her-inplannen van een vracht op zich nemen.

Via een kleine aanpassing aan het “order entry systeem”, kan een beter beeld gekregen worden van welke ondervervoerders het meest in de fout gaan. Na verloop van tijd zal dan blijken welke ondervervoerders beter scoren. Via deze weg kunnen ze dan ook eventueel de kost op de verantwoordelijke partij verhalen. Wanneer het de chauffeurs van Supertransport zelf zijn, die een fout begaan, kan dit documenteerd worden met behulp van een vooropgestelde “scorecard”. Ook deze voorstellen komen aan bod in het stage rapport.

TREFWOORDEN:
-service optimalisatie
-evalueren personeel
-kostenreductie

COLLATIE:
70p. waarvan 20p. bijlagen

STAGEPLAATS:
Bedrijfsnaam: Supertransport nv
Straat en nummer: Quatrième Avenue 66
Postcode: 4040
Gemeente: Herstal

STAGELECTOR(PHL): Nadine Mertens
STAGEMENTOR(bedrijf): Jurgen Detaeye

CONTACT: enhee247@hotmail.com

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 2112 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Boldbaatar, E. (2014). Service optimalisatie, evalueren van chauffeurs / Supertransport en kostenreductie foutvrachten. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Business.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61feb340012c.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer