About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Kan een geocache functioneel geïntegreerd worden in een PAV-les?
dc.creator : Bakkouy, Siham
dc.subject :
dc.description.abstract : Elke goede les PAV vertrekt vanuit een krachtige leeromgeving. Een krachtige leeromgeving moet functionele leertaken voorzien. De leertaken die we de leerlingen dienen aan te bieden, moeten uitdagend en authentiek zijn. Deze leertaken dienen de leerling 21ste eeuw vaardigheden aan te leren zoals zelfsturing, werken in team en probleemoplossend denken. Geocaching is een uitdagende tool die de leerlingen in een authentieke omgeving gebruiken. Dankzij geocaching komen ook de 21ste eeuw vaardigheden aan bod. De leerlingen botsen tijdens hun zoektocht op allerlei problemen die ze in team moeten proberen op te lossen. Voor mijn verkennend onderzoek heb ik een antwoord proberen te formuleren op drie hoofdvragen.  Wat is PAV?  Wat is geocaching?  Hoe kan ICT geïntegreerd worden in het onderwijs? Achteraf zocht ik de link tussen PAV, ICT en geocaching en of het mogelijk was om met de tool 'geocaching’ een krachtige leeromgeving te ontwikkelen. Voor mijn ontwerponderzoek ben ik op zoek gegaan naar de concrete invulling van geocaching binnen PAV. Ten eerste kan de leerkracht zelf een geocache plaatsen op een gewenste locatie. Verder kunnen de leerlingen ook een bestaande geocache bezoeken. Tot slot kunnen de leerlingen zelf ook een geocache ontwikkelen en deze door de medeleerlingen en leerkracht laten uittesten. Tijdens mijn praktijkonderzoeken waren de leerlingen enorm gemotiveerd doordat ze aan de hand van een uitdagende tool zich in een authentieke leeromgeving bevonden. De leerlingen werkten samen in team en moesten zichzelf bijsturen in probleemsituaties. Al samenwerkend kwamen ze tot een oplossing. Ten slotte wil ik benadrukken dat geocaching voor de nodige lichaamsbeweging zorgt tijdens een gewone schooldag. Tijdens mijn onderzoeken hebben de leerlingen ofwel gewandeld ofwel gefietst naar de geocache. Dankzij het spelelement dat komt kijken bij geocaching, waren de leerling onbewust sportief bezig. Zo kwamen ze ook aan de vooropgestelde minimumdoelstelling die bewegingsdriehoek voorlegt.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2018
dc.type : Bachelorproef
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216440ce9401644124de7920aa
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline : Economie- Project algemene vakken
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer