About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Schrijf-vaardig. Kan de toekomstige leraar nog schrijven? Schrijfvaardigheid eerstejaarsstudenten educatieve bachelor secundair onderwijs van Hogeschool PXL
Author :
Bousson, Sarah
Abstract : Jaarlijks trekken lectoren aan de alarmbel over de dalende schrijfvaardigheid van hun studenten. Leerkrachten uit het alle onderwijsvormen- en niveaus hebben de belangrijke taak om dat probleem weg te werken door hun leerlingen goed te begeleiden bij schrijfopdrachten. Maar hoe goed kunnen leraren-in-opleiding zelf eigenlijk schrijven? Nadat ik te weten kwam waarom studenten moeite hebben met schrijven, zocht ik uit hoe schrijfvaardig de eerstejaarsstudenten educatieve bachelor secundair onderwijs van Hogeschool PXL zijn. Daarna ontwikkelde ik met eigen inzichten het doeboek 'Schrijf-vaardig’, waarmee leraren-in-opleiding hun schrijfvaardigheid kunnen verbeteren. Zo staan de leraren van morgen sterk om de volgende generatie te kunnen opleiden tot studenten met een vlotte pen.

Trefwoorden: schrijfvaardigheid, zakelijk schrijven, PXL Education, schrijfproces, eerstejaarsstudenten
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2020
Full text :
File Size Type Checksum  
SarahBousson_BachelorproefSchrijfvaardig.pdf 5 MB PDF MD5 Open file
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Bachelorproef
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Educatieve bachelor secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline : Nederlands-Engels
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 07/04/2020 15:19
Last modified : 08/11/2020 22:46
Collections :
Secundair onderwijs
2020
11603336
Views : 1105
Downloads : 353
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer