Abstract : Tijdens de gesprekken met de vakleerkrachten uit de studierichting verzorging kwam duidelijk naar voor dat veel leerlingen het moeilijk hebben met het aanvaarden van de feedback die ze tijdens hun stage krijgen.
Als verpleegkundige kan ik dit bevestigen. Er wordt van een verpleegkundige ook verwacht studenten regelmatig van feedback te voorzien. Helaas wordt deze niet altijd even goed onthaald. Nochtans is feedback de sleutel tot progressie: 'Good feedback is the key to improvement’.
We vroegen ons af hoe het komt dat sommige leerlingen meer moeite hebben met het aanvaarden van negatieve feedback. Om dit te begrijpen hebben we verschillende vragen proberen te beantwoorden. Om te beginnen, zijn we op zoek gegaan naar wat effectief goede feedback nu eigenlijk is. Vervolgens zijn we gaan kijken naar het belang en de voordelen van feedback. Tot slot hebben we onderzocht welke vorm van feedback het meeste effect heeft.
Aan de hand van de verzamelde informatie uit de literatuurstudie werd er lesmateriaal ontworpen dat de leerlingen of studenten leert hoe ze met negatieve feedback kunnen omgaan. Het lesmateriaal bestaat uit een praktijkles (workshop) en een bijhorende leerlingenbundel. Deze bundel bevat een stappenplan met theorie en een rollenspel om de aangeleerde theorie in te oefenen. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
De Kerf, S. (2023). Good feedback is the key to improvement.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be0ed70188be11c3d10228.
|