About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Waterpolo in het onderwijs. Handleiding voor leraren lichamelijke opvoeding
dc.creator : Henckens, Thomas
dc.subject :
dc.description.abstract : Heeft u al eens van de sport waterpolo gehoord en denkt u dat het haalbaar is om deze sport te geven in het huidige onderwijs? Ik vind van wel en dat wil ik duidelijk maken met deze bachelorproef. Het is belangrijk dat een leerkracht een ruime kennis heeft van verschillende sporten zodat dat kan overgebracht worden aan de leerlingen. Op die manier krijgen de leerlingen een ruimer aanbod aan sporten. Toch kennen veel leerkrachten ‘waterpolo’ niet en wordt het ook weinig gegeven in het onderwijs. Ik wil daarvoor refereren naar mijn eigen schoolcarrière. Niet alleen doorheen de opleiding tot leerkracht secundair onderwijs, maar ook tijdens de secundaire schoolloopbaan, heb ik slechts één les gekregen rond waterpolo. Dit is bijzonder weinig, ondanks het feit dat de sport haalbaar is om te geven in het lager en secundair onderwijs. Ik heb onderzocht welke belemmerende factoren er zijn die er voor zorgen dat waterpolo niet vaak gegeven wordt in de lessen lichamelijk opvoeding. Deze factoren tracht ik weg te werken door middel van een leerkrachtenhandleiding. De handleiding is ontwikkeld voor leerkrachten lichamelijke opvoeding in het lager en secundair onderwijs. Hij bevat verschillende elementen die belangrijk zijn om de kennis van de leerkrachten te vergroten. Zo vindt u een algemene uitleg over de sport, leerplandoelen die gelinkt kunnen worden aan waterpolo, beschrijving van de technieken, spelregels die ook in het onderwijs toepasbaar zijn en uiteindelijk ook verschillende spelvormen aangepast aan de belemmerende factoren. De handleiding geeft de leerkrachten de mogelijkheid om de sport te geven aan hun leerlingen. Op die manier wordt de sport op zijn beurt gepromoot in het onderwijs en kan de sport in België groeien. Naast deze handleiding is er ook een website ontwikkeld die extra ondersteuning kan bieden. Zo kan de leerkracht er onder andere videoanalyses van de technieken vinden. Ik wens u alvast veel leesplezier en mag deze bachelorproef uw kennis verruimen.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2016
dc.type : Afstudeerproject
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c59963a41198
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline : Lichamelijke opvoeding-PAV
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer