About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip?
Author :
Vancraywinkel, Frederik
Abstract : Een informaticaleerkracht moet in mijn ogen meer zijn dan iemand die enkel kennis overbrengt aan zijn leerlingen. Hij of zij moet ook de rol vervullen van onderzoeker en vakinhoudelijk expert en moet de leerlingen en andere leerkrachten uitdagen om meer met informatica te doen dan enkel de strikt noodzakelijke elementen uit het leerplan.

We moeten deze praktische kennis van alles wat informatica- en applicatiegerelateerd is ook proberen meer en meer te integreren in de andere vakken en ook in uitstappen. Vandaar de volgende onderzoeksvraag:
hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip? Maar wat is augmented reality? En wat is goed onderwijs anno 2015 eigenlijk? Deze antwoorden en antwoorden op vele andere vragen vindt u in dit afstudeerproject.

Augmented reality (AR) is een recente technologie, maar zeker de jonge generatie kent deze waarschijnlijk al. Leerlingen die in 2015 aan hun middelbare school beginnen zijn quasi opgegroeid met apps, smartphones, tablets, enzovoort. Zoals we als leerkrachten en opvoeders in spe wel weten zijn deze kinderen haast vergroeid met moderne gadgets. Zou het onderwijs hier dan kunnen op inspelen? Zouden de leerlingen hier baat bij hebben? Ik persoonlijk denk het wel, maar wie ben ik. Laten we het gewoon samen eens bekijken.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2016
Full text :
File Size Type Checksum  
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline : PAV - Informatica
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 07/07/2016 14:14
Last modified : 27/10/2016 20:22
Collections :
Secundair onderwijs
2016
3260049
Views : 2048
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer