About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Creativiteit stimuleren in de lessen Nederlands

2015
Noben, Axel
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Creativiteit, daar word je mee geboren. Dat is enkel maar knutselen en tekenen. Creativiteit, dat is voor softies. Creativiteit, daar bereik je niets mee. Deze uitspraken komen u misschien bekend voor? Nochtans zijn we elke dag creatief bezig in ons dagelijks handelen. In elk mens schuilt creativiteit. Men heeft de juiste vonk nodig om de creatieve drang verder aan te wakkeren.
Creativiteit is belangrijk voor de persoonlijke ontplooiing van elk individu. Tijdens de puberteit ondergaan tieners hun meest creatieve periode. Toch zitten veel leerlingen te zuchten wanneer ze een gedicht of verhaal mogen maken. Het is belangrijk dat mensen gestimuleerd worden om creatief te zijn. Creativiteit wordt gebruikt voor vele doeleinde waarvan expressie een van de belangrijkste aspecten is. Daarom is het van belang dat leraren inspelen op het creatieve gevoel van leerlingen en zorgen dat tieners niet enkel groeien op vlak van kennis maar ook op vlak van persoonlijkheid.

Wat is creativiteit? Wat kan ik, als leerkracht Nederlands, doen om creativiteit te ontwikkelen binnen de lessen? Dit project fungeert als een kleine handleiding die leraren op weg wilt helpen om meer creativiteit en diversiteit te introduceren in de lessen. Het bevat tips en technieken die kunnen bijdragen tot de groei en stimulatie van creativiteit, zowel bij leerlingen en de leerkracht zelf, en het opbouwen van een aangename klasomgeving.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 3194 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Noben, A. (2015). Creativiteit stimuleren in de lessen Nederlands. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3270b8f121c1.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer