About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Inbound Review JLG - Maasmechelen

2014
Erol, ‹mŁt
Professionele bachelor in het bedrijfsmanagement

Abstract :
Allereerst werd er een suppliers analyse gemaakt van Duitsland, Frankrijk, ItaliŽ, het Verenigd Koninkrijk en de suppliers uit BelgiŽ en Nederland. Hieruit blijkt dat er een mogelijkheid is om verschillende leveranciers te combineren. Dit betekent dat er zo weinig mogelijk vrachtwagens aankomen in JLG - Maasmechelen wat ervoor zorgt dat er minder drukte is aan de kaaien en dat het lossen van de goederen makkelijker gebeurt. Een andere voordeel is de kostprijs. Een FTL die dezelfde afstand aflegt als een LTL kost minder voor JLG. Uit ervaring blijkt dat een combinatie maximaal voor 2 tot 3 leveranciers mogelijk is. Na 3 leveranciers wordt het ingewikkeld en moeilijk om combinaties uit te voeren en is het risico groot dat het gehele transport misloopt bij onvoorziene omstandigheden.
Er zijn ook suppliers die de goederen aanleveren met behulp van frames en rekken. Dit betekent dat deze moeten worden teruggestuurd naar de leveranciers voor de komende leveringen. Dit gebeurde vroeger via de milkruns, vandaar de benaming Milkrun suppliers. Momenteel gebeurt het terugsturen van returnables via TMS op basis van de daadwerkelijke hoeveelheid laadmeters. Dit systeem is nog niet zo lang in werking. Daarom hebben we een transportkosten analyse gemaakt van de oude situatie en deze vergeleken met de transportkosten analyse van de huidige situatie. Na de berekeningen konden we duidelijk zien dat het afschaffen van de milkruns een positief effect heeft op de transportkosten.
Ook is er nagedacht geweest over andere mogelijke optimalisaties, zoals het leveren van bepaalde goederen in Megatrailers. Waardoor er mogelijkheden zijn om te stapelen en zo de inhoud van 2 zendingen te laden in 1 Megatrailer. Dit voorbeeld kan het best worden toegepast bij leverancier Blackstone OTR in Schelle. Zij leveren banden in rekken, die gestapeld een hoogte hebben van 3 meter. Dit is niet mogelijk in een normale truck.
Een andere mogelijke optimalisatie is het invoeren van het MaxiMate systeem voor bepaalde vrachten. Het MaxiMate systeem maakt het mogelijk om lage, niet stapelbare paletten te stapelen. Bij het toepassen van dit systeem kunnen uitgevloerde vrachten gestapeld worden, waardoor er een mogelijkheid is om veel meer goederen in een keer te leveren. Dit systeem kan ook gebruikt worden voor opslag.
Voor FTL's is men voor de inbound sinds kort bezig met het invoeren van timeslots. Dit betekent dat de carriers vooropgestelde tijdslots kunnen kiezen voor het lossen van hun vrachten. Natuurlijk zijn er ook problemen die hiermee gepaard gaan namelijk het niet kunnen respecteren ervan. Hiervoor is er een PDCA opgesteld waaruit bleek dat er een procedure nodig was, zodat de security weet wat van hun verwacht wordt indien er vrachtwagens zijn die niet op tijd binnenkomen. Hierdoor hopen we op een betere opvolging van de dock en yard manager.

TREFWOORDEN:
-inbound review
-optimalisatie

COLLATIE:
84p.

STAGEPLAATS:
Bedrijfsnaam: JLG Manufacturing Europe BVBA
Straat en nummer: Breitwaterstraat 12A - Oude Bunders 1034
Postcode: 3630
Gemeente: Maasmechelen

STAGELECTOR(PXL): Emiel Thomas
STAGEMENTOR(bedrijf): Veerle Vandersteegen

CONTACT: Umitt.54@hotmail.com

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 1918 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Erol, ‹. (2014). Inbound Review JLG - Maasmechelen. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Business.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61ffa0610b26.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer