Abstract : Smartschool, het online platvorm voor leerkrachten en leerlingen. Maar hoe effectief wordt het platvorm in de realiteit gebruikt? De school waar ik werk stelde vast dat sinds de lesactiviteiten na Corona weer fysiek mogen plaatsvinden het gebruik van 'vakken’ in Smartschool fors daalde.
Vanuit deze vaststelling, het zogenaamde 'praktijkprobleem’ wou ik in samenspraak met de directie van onze school onder de loep nemen hoe ik leerkrachten kan heractiveren tot het gebruik van 'vakken’ in Smartschool. Om het onderzoek af te bakenen legde ik de focus op een bevraging bij mijn collega’s van de derde graad beroeps secundair onderwijs, afdeling personenzorg.
Om de informatie in mijn actie-onderzoek te staven stelde ik een enquête op in Google Forms die collega’s binnen mijn vakwerkgroep vrijblijvend konden invullen. Acht van de vijftien enquêtes werden ingevuld.
De respons was minder dan verwacht maar de gegeven antwoorden waren zeer zinvol. Vanuit deze antwoorden besloot ik samen met meneer Timmermans om een actieplan op te stellen. Ook de bevraging en de gegeven antwoorden werden besproken met de directie die het bijzonder jammer vond dat de respons van de collega’s erg laag was.
In dit actieplan wordt systematisch, gedurende vier vakwerkgroep vergaderingen naar manieren gezocht om de collega’s te motiveren en stimuleren om 'vakken’ in Smartschool terug effectiever te gebruiken. Hierbij wordt rekening gehouden met hun input in mijn enquête.
Gezien de eerder beperkte tijd en ruimte dit schooljaar zal de uitvoering van het actieplan volgend schooljaar van start gaan. Het ontwerp van het actieplan is al klaar. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Schalley, L. (2023). Smartschool is cool! .
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be0ed70188be116cc101d0.
|