About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Hoe kleuren subjectief zijn

2023
Rijks, Samantha
Master of Arts in de beeldende kunsten

Abstract :
Binnen dit (kunst)onderzoek wordt onderzocht hoe kleur subjectief kan zijn. In het begin wordt er kort ingegaan op wat kleur kan inhouden. Vertrekkend vanuit een korte geschiedkundige blik over de omgang met kleur, waaronder machtsgebruik en taal. Hiernaast wordt kleur als licht besproken. Vervolgens ga ik verder in op de term 'ervaren’ en welke neurologische invloeden hier een rol in kunnen spelen. Om af te sluiten wordt het geheel geprojecteerd op dieren, waaronder de octopus vulgaris, de kolibrie en de pauw bidsprinkhaankreeft. Doorheen het onderzoek wordt de wetenschappelijke informatie vergeleken met kunstenaars, illustratoren en fotografen om te zien hoe deze individuen op gelijke wijze te werk gaan. Hierdoor ontstaat een versmelting van wetenschap en kunst die, op het einde, wordt gevisualiseerd door mijn praktijk. Vertrekkend vanuit het idee dat kleur subjectief is en er diverse richtingen opgegaan kunnen worden, vertoont mijn praktijk net als mijn scriptie een zekere fragmentatie. (Uiteraard kan deze grootschaligheid niet in een scriptie samengevat worden en is dit maar een fractie aan verzamelde informatie.)

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 200 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Rijks, S. (2023). Hoe kleuren subjectief zijn. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be55930188be5a5ad3030e.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer