Abstract : Het onderwijs is de eerste plaats waar we in contact komen met verschillen tussen mensen en ons wordt geleerd om daar respect voor te hebben. Met mijn eindwerk heb ik getracht een lessenpakket te ontwikkelen dat voor veel leerkrachten een eyeopener en een hulpmiddel kan zijn om beter om te gaan met talige en culturele diversiteit in de klas. Het is een krachtig en veelbelovend thema dat de leerlingen al vanaf de eerste les zal prikkelen en motiveren voor de rest van het schooljaar.
Trefwoorden: diversiteit, identiteit, waardering, BSO, motivatie |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Türk, S. (2020). Hoe waardeer je diversiteit in de klas? Een motiverend lessenpakket volgens het ABC-model met focus op talige en culturele diversiteit binnen het vak PAV.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154d18bd01431.
|