About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Actua in de klas: een didactische gids

2015
Willoughby, Michelle
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Vraag:
Veel auto’s geven een hogere snelheid aan dan je feitelijk rijdt.
Welke automerken geven wel de juiste snelheid aan?

Heb je toevallig de krant die dag gelezen en je weet het antwoord? Ben je zelf leerkracht en op zoek naar een leuke manier om mediawijsheid en het actualiteit in je lessen te integreren? Dan is de Scholenquiz iets voor jou!

Deze vraag is maar een voorbeeld van de veel leuke vragen die Het Belang van Limburg samen met PXL Education tweewekelijks uitbrengen. Voor de algemene lezer kan je je kennis in de quizzen online uittesten. Leerkrachten uit het lagere en secundair onderwijs kunnen de online vragenreeksen met hun leerlingen tijdens de lessen doen. Daarbij krijgen ze ook een bestand met extra vragen en een lesfiche met leuke activiteiten als ondersteunend materiaal vanuit HBVL opgestuurd.

Maar, wie is er verantwoordelijk voor het maken van de Scholenquiz en de bijhorende onderdelen? Vanuit PXL Education nemen enkele laatstejaars studenten deze eer als afstudeerproject op.

Wil je weten hoe je als lid van het quizteam aan de slag moet? ‘In Actua in de Klas, een didactische gids’ deelt 2014 ��" 2015 quizteamlid Michelle Willoughby haar ervaringen met toekomstige quizteams met behulp van een didactische gids. Ze reikt stappenplannen, advies en andere handige informatie aan.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 2948 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Willoughby, M. (2015). Actua in de klas: een didactische gids. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271cc052789.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer