About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Vakoverschrijdend werken met film in de eerste graad

2014
Conen, Kenneth
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Ben jij een leraar in de eerste graad secundair onderwijs die film op een zinvolle manier wil verwerken? Heb jij er genoeg van dat film kijken in de les vaak wordt beschouwd als ‘even niets doen’? Zie jij het zitten om samen te werken met collega’s om leerlingen een volwaardige filmervaring en verwerking te geven? Dan kun je vast en zeker met dit project aan de slag. In deze bundel vind je drie kant en klare bundels rond drie verschillende films. Dit zijn Babe, Bend it Like Beckham en Monsieur Lazhar.
Het project begint met een theoretische brok waarin beknopt de evolutie van film aan bod komt. Dit is louter een overzicht van het ontstaan van film en de belangrijkste stromingen doorheen de eeuw en dient als achtergrondinformatie voor de gemotiveerde leerkracht.
In het educatieve luik vind je bundels waarmee de films kunnen verwerkt worden in verschillende vakken. Zo kan je bijvoorbeeld Monsieur Lazhar integreren in de lessen Nederlands, Frans, godsdienst, aardrijkskunde en geschiedenis. Iedere bundel bestaat uit een lerarenbundel met een korte toelichting en de beoogde eindtermen. Het deel voor de leerlingen is uit een volledig uitgewerkte vragenbundel met gevarieerde opdrachten en werkvormen. De opdrachten focussen enerzijds op de film, maar leggen steeds de link met de leerstof en de inhouden van de vakken. Zo zal je bij Babe in de les geschiedenis gaan bestuderen hoe de landbouw precies is ontstaan.
Ik hoop dat ik u met dit afstudeerproject kan prikkelen om in de toekomst film op een zinnige manier te blijven gebruiken in uw les, en liefst, in samenwerking met de collega’s van andere vakken. Op die manier wordt een filmuurtje immers pas écht rendabel !

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 1741 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Conen, K. (2014). Vakoverschrijdend werken met film in de eerste graad. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61ffe8a50d09.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer