Abstract : Deze bachelorproef onderzoekt het leesgedrag van leerlingen uit de eerste graad A-stroom van Campus Vox Pelt. Het onderzoek wijst uit dat het merendeel van de leerlingen niet graag leest. Hoe komt dit en hoe verbeter je dit? De beste oplossing is gevarieerd literatuuronderwijs. Zo ontstond de leesdoos: een toolbox om aan leesbevordering te werken met je leerlingen. Perfect literatuuronderwijs is voor iedereen verschillend. Daarom biedt de leesdoos een waaier aan opdrachten die je klassikaal, als taak of op schoolniveau kan integreren om leesbevorderend aan literatuur te werken.
Trefwoorden: literatuuronderwijs, leesbevordering, leesplezier, leesgedrag, leesmotivatie
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Slegers, A. (2020). Leesbevorderend literatuuronderwijs in de eerste graad A-stroom. Handvaten voor de leerkracht.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171550de7017155264d2c0ce1.
|